Pagina's

vrijdag 5 augustus 2011

Reiki geven aan je huisdier

Eén van onze katten heeft chronische niesziekte. Het blijkt dat vele katten die uit het asiel komen dit hebben. Ze kunnen er erg oud mee worden, maar prettig is het niet altijd.
Zo niest hij zich naar als hij buitenlucht ruikt (terwijl hij er zo dol op is), heeft hij in het voorjaar altijd een nat oogje (dat we moeten behandelen met een zalfje van de dierenarts) en hoest hij regelmatig zo erg dat wij bang zijn dat hij er in blijft.
Vooral bij de laatste twee voorvallen ben ik dankbaar dat ik hem Reiki kan geven.

Wanneer hij aan het hoesten is gaat het over als hij een aantal keren veelvuldig slikt. Wij willen hem hier dan ook graag bij helpen, maar hij loopt (lees: tijgert) weg als wij naar hem toe gaan.
Wanneer ik met mijn Reiki-handen op hem afloopt (ik steek hierbij mijn handen naar voren uit en laat de Reiki-energie alvast naar hem toestromen) mag ik hem wel benaderen. Zo lukt het mij om over zijn keel te wrijven en hem te laten slikken.

Heb jij ook bijzondere ervaringen met het geven van Reiki aan dieren?

Wanneer je zelf ook (meer) aan de slag wilt met het geven van Reiki aan dieren dan is de cursus: Reiki-verdieping: Met Reiki de diepte in wellicht iets voor jou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten