Pagina's

dinsdag 13 maart 2012

Eigen ervaring: Rondje tuin

Vandaag loop ik een rondje door de tuin.
In het najaar hadden we de tuin goed gesnoeid, toch mag er weer het één en ander weggehaald worden.
De lege netjes waar de vetbolletjes in hebben gehangen gooi ik weg. Zo overweeg ik ook of het stro al uit de fontein kan, om het bevriezen van het water in de fonteinpomp tegen te gaan. Of zal het 's nachts nog wel eens kunnen gaan vriezen? Oude, dorre planten kunnen uit de potten op het terras en de hanging baskets zien er ook erg triest uit.
Dit is het resultaat van Koning Winter.
Bron: http://fronz.wordpress.com/
Toch zie ik het voorjaar ook al een tijdje in mijn tuin langzaam te voorschijn komen. De Sneeuwklokjes zijn intussen zelfs al weer weg, de Hortensia is al met hele kleine fris groene blaadjes aan het uitlopen en de knoppen van de Rhododendron worden ook al weer groter!
Wat is het fijn de seizoenen van zo dichtbij te beleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten