Pagina's

zondag 8 april 2012

Eten met de seizoenen

Gisteren schreef ik al dat wij zoveel mogelijk biologisch eten. Als je biologisch eet, eet je dus ook met de seizoenen. Aardbeien met kerstmis zullen wij niet eten, ze heten niet voor niets "zomerkoninkjes"!
Soms krijg ik echter groenten in mijn tas waarvan ik het bestaan niet weet, of eens wat anders wil maken dan dat ene recept in mijn eigen samengestelde receptenboek. Dat zijn de momenten dat ik mijn favoriete kookboek pak:

 Ecofabulous, koken in alle seizoenen van Lisette Kreischer.

Ecofabulous koken in alle seizoenen is een boek vol pure recepten zonder kunstmatige toevoegingen. Lisette laat zien dat biologisch koken helemaal niet zo moeilijk is en hoe je in een handomdraai een smakelijk gerecht van eigen bodem op tafel tovert.
Per jaargetijde geeft zij een overzicht van seizoensproducten, afgewisseld met vele (h)eerlijke recepten en bijzondere gerechten voor speciale gelegenheden, met prachtige foto's. 

Afgelopen winter heb ik voor de eerste keer het recept: "Gebakken knolselderij met hazelnoten en walnotenpesto" uitgeprobeerd. We hebben onze vingers er bijna bij opgegeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten