Pagina's

maandag 16 april 2012

Het maken van een collage...

...is iets wat ik heel erg graag doe! Nadat ik een tijdschrift heb gelezen kan het niet zomaar bij het oud papier... eerst moet ik het grondig hebben doorgspit op bijzondere teksten, plaatjes, kleuren, kreten enz. Deze knipsels en scheursels (soms heb ik geen schaar bij de hand) leg ik op een stapel neer.

Wanneer ik een collega wil gaan maken maak ik eerst de tafel leeg, daarna pak ik:
-Schaar
-Lijm (liefst één die niet doorlekt naar de achterkant - Pritt en Technicoll vind ik prettig)
-Fineliners/Stiften/Kleurpotloden
-Mijn stapel knipsels
-A-4 papier (wit of gekleurd)
En ik ga aan de slag. Ik knip en scheur en leg neer op mijn blaadje. Wanneer ik de juiste plaatjes in de juiste posite heb gelegd begin ik met plakken.
Soms is het dan klaar. Soms wil ik er nog over schrijven, in dat geval pak ik een ander A-4tje en schrijf ik daar mijn tekst. Vervolgens "versier" ik die pagina ook, zodat ze bij elkaar passen.

Meestal maak ik een collega n.a.v. een thema of onderwerp. Er zijn natuurlijk ook nog zat andere mogelijkheden zoals het maken van een collage op kleur.


Bron: http://nivannah.nl/
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten