Pagina's

vrijdag 6 januari 2012

De Maangroet



Maandag 9 januari is het weer volle maan.
De eerste volle maan in 2012, de eerste van de nieuwe maancyclus na Yule.

Eigenlijk heb ik geen maankalender nodig en hoef ik niet naar de maan te kijken...
Ik voel aan mijn lichaam dat het zover is, ik merk het aan mijn eigen cyclus, de maan is in haar volledige kracht aan het komen.
De maancyclus duurt 29,5 dag, meestal net zo als de menstruatiecyclus van de vrouw (mits je regelmatig menstrueert en je geen hormonale voorbehoedsmiddelen gebruikt).
Voor meer informatie over de invloed van de maan op de menstruatiecyclus klik hier.

Maandag zal ik na mijn werkdag en vaste aquarobic-avond toch weer stil staan bij deze volle maan.Dit keer wil ik een Maangroet (Yoga) doen. Ik heb dan ook op internet gezocht. Er blijken vele verschillende Maangroeten te bestaan, ook versies die mijn inziens erg lijken op de Zonnegroet.

Ik ga maandagavond met volle maan deze maangroet doen.

Heb jij wel eens een maangroet gedaan? Wanneer doe je die?
Welke variant gebruik jij?
En wat zijn jouw ervaringen met de Maangroet?
Ik wens je veel plezier wanneer jij ook de volle maan maandag 9 januari gaat vieren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten