Pagina's

donderdag 3 mei 2012

Kinderen en de maan

Het tweede woord dat kinderen
in groep 3 leren lezen en schrijven via de methode:
"Veilig Leren Lezen" van Zwijsen

Nog een paar dagen (6 mei 2012) en dan is het weer volle maan. Voor mij is het niet meer dan normaal om met de maan te leven.
Veel mensen vragen mij hoe ze als ouder/opvoeder, op een vooral niet "zwevende" manier, hun kinderen kunnen "opvoeden" met de fasen van de maan en haar kracht.
Deze vragen en nog veel meer van dit soort vragen over spriritualiteit en opvoeden, hebben ervoor gezorgd dat ik de cursus met werktitel: "Samen spiritueel beleven; Ouder met kind" aan het ontwikkelen ben.

Terug naar de vraag: "Hoe kan je als ouder/opvoeder, op een vooral niet zwevende manier, kinderen "opvoeden" met de fasen van de maan en haar kracht? "
Ikzelf werk met kinderen graag met prentenboeken. Ik vind het een mooie ingang tot een gesprek.
In de loop der jaren heb ik al heel wat prentenboeken in mijn handen gehad een aantal juweeltjes over de maan zal ik de komende 6 dagen met jullie delen.
Houd mijn weblog in de gaten, of vul je e-mail adres in in de rechterkolom onder "volg via e-mail" en de berichtjes die ik plaats komen automatisch in je mailbox terecht.
Voor informatie hoe je dit moet doen klik hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten