Pagina's

zondag 6 mei 2012

Prentenboeken over de maan Nr. 3

Van de week schreef ik dat ik een aantal juweeltjes van prentenboeken over de maan de komende dagen zou delen. Dit is het derde juweeltje dat ik onder jullie aandacht wil brengen: "Pappa, pak je de maan voor mij?" van Eric Carle.

Je moet houden van de eigen schilder- en collagetechniek die Eric Carle in zijn vele boeken gebruikt. Mijn ervaring is dat het kinderen veelal aanspreekt vooral door de bijzondere vormgeving die meestal is terug te vinden. In dit boek kunnen de platen ook weer uitgeklapt worden.

In het boek "Pappa, pak je de maan voor mij?" wil Marijke graag met de maan spelen. De maan is heel hoog en zelf is ze te klein om erbij te kunnen. Met een heel lange ladder lukt het papa. Maar dan blijkt de maan te groot. Gelukkig wordt ze elke nacht kleiner.
De fasen van de maan zijn mooi uitgewerkt in dit boek.

Op het net is er een filmpje van dit prachtige boek te vinden. Zelf vind ik het boek met de uitklapbladen net wat magischer. Veel plezier met "Pappa, pak je de maan voor mij?".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten