Pagina's

woensdag 9 mei 2012

Prentenboeken over de maan Nr. 6





De afgelopen dagen bracht ik elke dag een prachtig prentenboek over de maan onder de aandacht.
Door middel van het samen lezen van één van deze prentenboek over de maan zou je als ouder/opvoeder op een niet "zwevende" manier kinderen kunnen "opvoeden" met de fasen van de maan en haar kracht.

Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar jouw leuke ideeën om de maan onder de aandacht te brengen bij kinderen.

Tot slot van deze cyclus over de maan en kinderen wil ik een SchoolTV uitzending van De Beestenboerderij onder de aandacht brengen. Ik weet het, het is geen prentenboek... maar zeer zeker de moeite waard. Vele kinderen hebben dit met aandacht met mij gekeken en ik kan je verzekeren... de kinderen raken betoverd door de maan!

Om deze aflevering van "De Beestenboerderij: Een hapje maan" te bekijken klik hier.
De ratten hebben weer een gemeen plannetje: ze dreigen de maan op te eten als ze geen eten van de andere dieren krijgen. En inderdaad de maan wordt elke avond een beetje kleiner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten