Pagina's

vrijdag 4 mei 2012

Prentenboeken over de maan Nr. 1

Ik Wil De Maan


Gisteren schreef ik dat ik een aantal juweeltjes van prentenboeken over de maan de komende dagen zou delen. Dit is het eerste juweeltje dat ik onder jullie aandacht wil brengen: "Ik wil de maan" van J. Emmett en V. Cabban.

"Ik wil de maan" gaat over Mol. Mol ziet voor het eerst de maan. Hij wil die mooie, glinsterende bal wel hebben. Hij doet daarom erg zijn best om de maan te pakken, maar makkelijk is dat niet.

Gelukkig zijn er tegenwoordig heel erg veel filmpjes te vinden op het net, zo ook van "Ik wil de maan". Dus het prentenboek aanschaffen om van de prachtige tekeningen en tekst te kunnen genieten is niet nodig.... toch ben ik blij dat het prentenboek bij mij in de kast staat!
Veel plezier met "Ik wil de maan".





1 opmerking:

  1. Mooi is deze hè, ik hoopte al dat je over dit pracht boek zou vertellen.

    Jaren geleden heb ik deze voor mijn zoontje gekocht bij de kinderboeken winkel in Nijmegen (www.lezenisleuk.nl). ...of eigenlijk... hij toverde hem uit een stapel boeken die net binnen waren gekomen en nog ongesoorteerd op een tafel lagen. Kinderen...feilloze recensenten.

    BeantwoordenVerwijderen