Pagina's

maandag 18 juli 2011

Leven met de Natuur

Ik houd van lijstjes maken.
Boodschappenlijstjes, To Do lijstjes, maar ook lijstjes voor de lol.
Vanmorgen maakte ik zo'n lijstje voor de lol.

Leven met de Natuur is voor mij:
- ... de katten borstelen, om ze te verlossen van hun verhaarde vacht;
- ... 30 minuten hardlopen ondanks de plens regen (wel met baseballcap op!);
- ... genieten van mijn tuin (helemaal nu de ramen weer gelapt zijn!);
- ... weer bewust leven met de maan;
- ... genieten van mijn biologische groeten en fruit;
- ... de krans van het seizoen bij de deur;
- .... me opmaken voor het komende jaarfeest;
- ... genieten van de avonden die nog zo licht zijn.

Ik ben benieuwd naar nog meer lijstjes voor leven met de Natuur. Heb jij ook zo'n lijstje?

2 opmerkingen:

  1. Tja, lijstjes, ik maak ze wel, maar meestal in m'n hoofd. De katten zijn al geborsteld, die mag er dus weer af ;)

    ...de tuin verzorgen, in het bijzonder de berk die we vorig jaar als kiem van de gemeenteschoffel hebben gered, hij is nu twee meter.
    ... genieten van een blije hond die door de regen dartelt.

    Een bijzonder punt op mijn lijstje ga ik volgende week uitvoeren. 's Ochtends heel vroeg naar de top van de Hochkelberg in de Eiffel klimmen om daar de zonsopgang mee te maken. Wat je dan ziet..en voelt...zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. - 's avonds met een bak thee in de tuin zitten
    - achter de wolken de maan ontdekken
    - een pad vinden in een pantoffel naast het bed
    - bewust de radio niet aanzetten om van de stilte te genieten
    - afgerukte eikeltjes verzamelen en op een bord leggen
    - 's morgens vroeg de vogels horen zingen

    BeantwoordenVerwijderen